Ambuya
Groeiend lid
|
Liefde
Nov 17, 2006 16:40:34 GMT 1
Post by Ambuya on Nov 17, 2006 16:40:34 GMT 1
Op school moesten we een gedicht schrijven voor Levensbeschoudwing(is een heel stom vak btw). dus toen dacht ik laat ik het hier ook maar zetten ;D .
Liefde is als een bloem Liefde is als een roos Liefde is als een doorn Liefde is goed of liefde is fout Maar als je het hebt gehad ga je het missen als goud Een toast en misschien een eitje Dan is het misschien een liefdesontbijtje Met thee, kaarsje of een koekje Zo snoep je Elke keer van elkaar En je geniet als je de ander weer ziet
|
|
|
Liefde
Nov 23, 2006 1:21:08 GMT 1
Post by Emrys on Nov 23, 2006 1:21:08 GMT 1
Hoe kan je levensbschouwing stom vinden? Je staat stil bij het feit dat je stilstaat bij het leven ...
|
|
|
Liefde
Nov 24, 2006 17:20:58 GMT 1
Post by Cattus on Nov 24, 2006 17:20:58 GMT 1
Dat was ook mijn gedachte toen ik dat las, maar ik dacht: "laat ik er niet op in gaan.."
|
|
|
Liefde
Dec 4, 2006 17:45:56 GMT 1
Post by leoncoeur on Dec 4, 2006 17:45:56 GMT 1
levensbeschouwing, ik heb het ni. ma het klinkt wel saai, net zoals godsdients(of zedenleer) das ook zo saai met alle respect voor de gelovige mensen hier
|
|
salias
Groeiend lid
Lost in the darkness, Hoping for a sign. Instead there's only silence. Can't you hear my screams?
|
Liefde
Dec 8, 2006 21:29:20 GMT 1
Post by salias on Dec 8, 2006 21:29:20 GMT 1
Ik heb ook Levensbeschouwing... Eerst leek het me niet zo leuk... al die godsdiensten enzo vind ik maar onzin... * ontwijkt knuppel van Feather * SORRY!!! IK BEN GEWOON NIET GELOOFIG!!! Maar dat maakt jullie niks uit he? Maar wij hebben teminste een leuke docent, dus dat maakt het allemaal wel weer leuker ^_^ Yay! Iedereen happy. Maareh leuk gedicht want daar ging het hier toch om? Zelf heb ik een bekende genomen: God schiep de aarde, God shiep het woud, God schiep armoede. Ach ja, Iedereen maakt wel eens een fout. * ontwijkt wederom knuppel * HA! MIS! * Boom! faints *
|
|
|
Liefde
Dec 10, 2006 20:39:29 GMT 1
Post by Cattus on Dec 10, 2006 20:39:29 GMT 1
haha die is leuk
*ligt slap van het lachen en zoekt zelf een knuppel*
|
|
|
Liefde
Dec 15, 2006 21:33:06 GMT 1
Post by Emrys on Dec 15, 2006 21:33:06 GMT 1
levensbeschouwing, ik heb het ni. ma het klinkt wel saai, net zoals godsdients(of zedenleer) das ook zo saai met alle respect voor de gelovige mensen hier Levensbeschouwing is geen vak. Iedereen heeft vragen bij het leven en denkt er over na.
|
|
|
Liefde
Dec 15, 2006 21:39:36 GMT 1
Post by Emrys on Dec 15, 2006 21:39:36 GMT 1
Ik heb ook Levensbeschouwing... Eerst leek het me niet zo leuk... al die godsdiensten enzo vind ik maar onzin... * ontwijkt knuppel van Feather * SORRY!!! IK BEN GEWOON NIET GELOOFIG!!! Maar dat maakt jullie niks uit he? Maar wij hebben teminste een leuke docent, dus dat maakt het allemaal wel weer leuker ^_^ Yay! Iedereen happy. Maareh leuk gedicht want daar ging het hier toch om? Zelf heb ik een bekende genomen: God schiep de aarde, God shiep het woud, God schiep armoede. Ach ja, Iedereen maakt wel eens een fout. * ontwijkt wederom knuppel * HA! MIS! * Boom! faints * Allereerst, als je een woord in blokletters zet doe het dan juist: GELOVIG Verder, ik zou het leuk vinden als er geen spot gedreven wordt met godsdiensten, het is idioot te lachen met iets waar je niks van afweet. Verder, de armoede is niet geschapen door God. Ik verwijs graag naar het onderzoek van professor Vranken die in zijn schuldmodel de oorzaak van Armoede weergeeft: - individuele schuldmodel + ongeval. - maatschappelijk schuldmodel + ongeval. + culturele factoren (kloof kansarmen en niet kansarmen) De Overheid heeft een beleid (zie Steunpunt VZW) opgezet dat armoede moet tegengaan, (waaronder socialze zekerheid en bijstandsverzekering + aanvullende verzekering) maar dit loopt fout door de 6 B's waar de kansarmen aan onderhevig zijn. (Beschikbaar, Betaalbaar, Bereikbaar, Bescheiden, Begrijpen, Bruikbaar) Dankzij het CVGKVR en haar vele gesubsidieerde organisaties wordt ook daar tegen ingegaan. Ook dit volstaat niet, ook Ides Nicaise van het HIVA aan KU Leuven stelt in zijn betoog de details van de vicieuze cirkel wat betreft opleiding duidelijk. Dus zoals u zien, graag niet lachen met deze dingen. Groetjes, Ward.
|
|
|
Liefde
Dec 17, 2006 19:47:38 GMT 1
Post by Cattus on Dec 17, 2006 19:47:38 GMT 1
*Wou net uithalen, maar na deze wijze woorden houd ze zich toch maar in.*
|
|
salias
Groeiend lid
Lost in the darkness, Hoping for a sign. Instead there's only silence. Can't you hear my screams?
|
Liefde
Jun 24, 2007 21:04:52 GMT 1
Post by salias on Jun 24, 2007 21:04:52 GMT 1
oh sorry, het was eigenlijk gewoon een bekend gedicht dat je kon aanpassen en ik had er niet bij nagedacht toen ik hem hier plaatste. Het spijt me heel erg.
En over het gedeelte dat ik geloofig typte in de plaats van gelovig, sorry hoor maar ik heb moeite met het spellen van woorden aangezien ze in mijn hoofd gewoon kloppen als ik het schrijf, maar als het jou gelukkig maakt bied ook hier voor mijn excuses aan.
En ten derde, voordat ik hier ook probleemen mee krijg: Bij mij word levensbeschouwing aangegeven als een vak dus mag ik het ook gewoon een vak noemen?
|
|
|
Liefde
Jun 24, 2007 22:18:10 GMT 1
Post by Emrys on Jun 24, 2007 22:18:10 GMT 1
Ik heb ook maar dom en kortzichtig gereageerd. Mijn verontschuldigen.
Besluit: het gedicht haalt wel precies wat boven!
|
|